تمدن های ایرانی(قسمت اول)
آسمون آبی

درود دوستای گلم

 

بچه ها میخوام توی چندتا پست مطالبی درمورد عیلام و سومر بنویسم

عیلام و سومر یکی از تمدن های قدیمی جهانه که وقتی درموردش خوندم به ایرانی بودن خودم بالیدم

توی چندتا پست میخوام درموردش بنویسم چون طولانیه و نمیخوام دوستای گلم خسته بشن!بخونید و ببینید از همون اول چه تمدن و فرهنگی داشتیم ما ایرانیان

از جمله عظیم ترین و باشکوه ترین حکومت هایی که درطول تاریخ بشریت شکل گرفته سلسله ی عیلامیان و سومریان میباشد که اثار بسیار باشکوهی از انها به جا مانده است.تمدن عیلامی و سومری از قدیمی ترین تمدن های جهان میباشد.این موضوع از روی اثار و مدارک و کشفیات باستان شناسی که به عمل امده ثابت شده میباشد.

این اقوام ایرانی چنان حکومت قدرتمند و مستحکمی پدید اوردند که به مدت چندهزارسال دوام اورد و بدون شک پرچم دار انسانیت،ازادی و درست اندیشی بعد از زرتشت میباشد.اشیا و اثاری که از عیلامیان به جا مانده است قدمت این تمدن را تا ده هزار سال قبل از میلاد به عقب میبرد.

تشکیل حکومت عیلامیان اغازگاه تمدن تاریخی و مستند جامعه بشری میباشد.

انان با تلاش و کوشش و درک مفاهیم بنیادی افرینش به چنان مرتبه ی بالایی از دانش و شعور رسیدند که بدون تردید میتوان انان را مادر تمدن بشریت لقب داد.این همان چیزی است که غربیان با تمام قدرت در برابرش صف ارایی کرده اند و با تلاش پیگیر سعی کرده اند که ان را بر جهانیان پوشیده نگه دارند.

انان در تاریخ دروغین خود همیشه عیلام را حکومتی کوچک و شکست خورده و تاثیر پذیر از اقوامی چون اشوریان و بابلیان نشان میدهند و تمام دستاوردهای عیلامی را به اقوامی که اصلا وجود مستقلشان بسیار شک برانگیز است نسبت میدهند.درهمین ابتدا باید متذکر شوم که اگر هم اقوامی با این نام ها در تاریخ وجود داشته باشند همیشه زیرسلطه ی عیلامیان و سومریان قرار داشته اند.یکی از ایالت های سرزمین بزرگ سومری ها عیلام محسوب میشده اند و در مواقعی،از قدرت مرکزی در ایران سرپیچی کرده و شورش میکرده اند و همیشه با سرکوب شدیدی که به عمل می امد بر سر جای خود نشسته و مطیع میشدند.

غیر از تمام دستاوردها،بزرگی ها و برتری هایی که عیلامیان و سومریان در جهان بدان ها معروف شده اند،حس انسان دوستی و احترام به عقاید دیگران و پایبندی های اخلاقی این اقوام نیز بسیار جالب و بحث برانگیز میباشد.انان مردمی بسیار ارمان گرا و صلح دوست بوده اند و بر سرزمین هایی که تسلط پیدا میکرده اند به مردمان و عقاید رایج در ان سرزمین احترام مینهادند و با دوستی و مهربانی با انها رفتار میکردند و این موضوع امروزه توسط سنگ نبشته هایی که حتی از دشمنان و رقیبان عیلامیان به جا مانده است ثابت میگردد. چنان که در یکی از این کتیبه ها میزان شادی و تشکری که اشوریان از پس دادن مجسمه های خدایان خود توسط اورتاکو پادشاه عیلام صورت گرفته بود مشخص میباشد.این مجسمه ها را خوم بان کالداش دوم یکی از پادشاهان بزرگ عیلام بعد از شورش اشور برای زهرچشم گرفتن از انان به غنیمت با خود اورده بود.

ادامه دارد...

برگرفته شده از بررسی تاریخ ایران باستان نوشته ی مرتضی احدی

در قسمت بعدی درمورد دروغ هایی که تاریخ نویسان در انها سعی داشته اند و دارند که همیشه اقوام ایرانی را شکست خورده از بابل و اشور و غیره نشان دهند خواهیم پرداخت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : مهسا

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمون آبی و آدرس asemane-abi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 476
بازدید کل : 91522
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1